wat een kustroute toch mooi kan zijn - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Puck en Court - WaarBenJij.nu wat een kustroute toch mooi kan zijn - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Puck en Court - WaarBenJij.nu

wat een kustroute toch mooi kan zijn

Door: court

Blijf op de hoogte en volg Puck en Court

17 April 2010 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hallo allemaal, weer ff een updateje uit het verre Nieuw-Zeeland. Vandaag veel kilometers gereden vanuit Frans Josef naar Wanaka. Hoewel maar 290km was de weg erg bochtig. We konden een groot stuk gemiddeld maar 35km rijden over haarspeldbochten - werden aangegeven dat je daar maar 15 km p/u kon rijden??? maar na de bocht gelijk een stijgings percentage van 20% of meer en dat met een camper van ruim 3400kg - wel eens ge3daan???? - ook was het weer het 1e gedeelte erg nat, dus ook nog glibberige wegen - af en toe een roadwork - maar gelukkig niet moeten stoppen - ben best goed in de hellingproef hoor, maar als je met je camper van 3400 kg stil komt te staan op een helling van 20% en je moet daarna vanuit stilstand weer wegrijden........ spannend.........!!!!!!! en liever niet dus, Ook onderweg plotseling van die one lane (hele smalle) bruggetjes die er ook niet zo heel stevig uitzagen en die over een snelstromende rivier met ijskoud gletserwater waren gebouwd. Gelukkig heb ik wat rijervaring opgedaan in die 34 jaar bij de politie, maar na 290 km had ik het echt wel gehad, kunnen jullie voorstellen. Maar..... we werden het laatste gedeelte van de tocht beloond met de meest fantastische kustroute die je je kan voorstellen. Deze ging langs lake wanaka. Prachtige - iets bochtige - weg met de meest geweldige vergezichten - blauwe lichtbewolkte luchten, op de voorgrond glooiende bergen in heel veel verschillende kleuren groen en geel en op de voorgrond het meest blauwe meer wat ik ook heb gezien god watis dit toch een prachtig land....!!!!
Vanmiddag om 14:45 uur aangekomen op de camping met uitzicht over het lake en de bergen - en tijdens de zonsondergang zitten genieten in stilte aan de campingtafel met een peuk en een wijntje van zoveel mooie kleuren, oranje, rood, donkerblauw kortom jullie moeten gauw eens komen kijken hiero. Oke ik wordt wat poetisch hiervan, maar ik wilde jullie wat mee laten genieten.... Puck gaat zo de foto's erop zetten dus veel plezier.. Oh ja morgen gaan we fly-cruise-fly doen naar Milford sound. Met een klein vliegtuigje vanaf airstrip Wanaka over de bergen en de fjordlanden naar Milford Sound om daar vervolgens op een boot te stappen en gaan genieten van de hoogste waterval die NZ rijk is en dan weer terug naar Wanaka. Kost wel iets maar omdat we dit toch echt graag wilde zien en de tijd ontbreekt - je hebt ongeveer 3 dagen nodig om met de "gewone"auto naar Milford sound te rijden over erg bochtige wegen en eerlijk gezegd hebben we wel genoeg gereden deze vakantie en komen we ook voor onze rust toch. Gewoon lekker relaxt opgehaald worden van de camping met de auto, naar de airstrip te worden gereden, just sit back enjoy en relax just as life should be toch. Oke mensen van het werkende leven daar, vermaak jullie met de foto's geniet van het verhaaltje, en als er nog een vulkaan uitbarst rond de tijd dat wij gepland staan om het luchtruim van nederland te naderen hoeven jullie niet naar schiphol te komen hoor want dan blijven we door onvoorziene omstandigheden hier nog wat langer... Oh ja, zoals jullie wellicht weten hadden we vanaf Cairns teveel bagage ( 18kg!) niet dat we zo heel veel gekocht hebben maar toch. Gelukkig viel de schade mee en moesten we maar 60 dollar betalen. Straks ligt het ff anders en zou het er op neer kunnen komen dat we - als we het van te voren boeken maar???525 dollar moeten betalen. Als je dat niet doet en wacht tot het inchecken kost je dat ongeveer 900 dollar. zonde van het geld.Opties zijn omalle overbagage maar weg te gooien/te geven aan daklozen of in een campersale te verkopen aan de weg of via de post mogelijk wat op te sturen. we gaan dat wel ff informeren hoe dit precies zit,maar willen jullie ff met ons meedenken??? volgens mij is luchtvracht via DHL of zo goedkoper dan Qantas rekent en we sturen geen spullen op die niet door customs zouden komen. Ok alle ideeen zijn welkom en de goede ideeen worden beloont met een leuke souvenir, waar we dan wel de ruimte voor hebben om dit mee te nemen;-))
Oke luitjes, foto's komen zo en ik ga nu roken.... Veel liefs keep it safe en tot het volgende verhaaltje.

  • 17 April 2010 - 09:24

    Ria Buschmann:

    Ha leuk een update, ik zat er bovenop want las bij Willy dat jullie gingen vliegen en was erg nieuwsgierig welk avontuur er nu weer te wachten stond! Wat geweldig nou weer om een fly-cruise-fly te gaan doen! Dat doet maar, dat doet maar! Fantastisch!

    Ik wacht met smart op de foto's bij deze update maar je bent een sigaretje roken Court, dus ga ik dat dan ook maar eerst doen.

    Over de overbagage: gewoon weggooien of aan daklozen geven.
    Wij zitten hier in koud en saai NL te volgen hoe jullie de reis van ons leven maken, haha, en dan nog deze luxevragen aan ons stellen!!! Maar wat hebben jullie nou allemaal gekocht dan dat jullie zo achterlijk veel overbagage hebben?! En zijn jullie teenslippers, kurze Hose, petje inmiddels niet door deze vakantie versleten/verkleurd/lelijk dat jullie oude zooi kunnen weggooien?


  • 17 April 2010 - 09:31

    Ria Buschmann:

    O leuk, ik zie de foto's binnenkomen! Prachtig die 3e foto van Puck! Mooi!

  • 17 April 2010 - 09:33

    Ria Buschmann:

    En over die aswolk: wij blazen eventuele achtergebleven asdeeltjes zelf wel weg boven Schiphol hoor!

  • 17 April 2010 - 09:47

    Puck En Court :

    he ria, gemiste kan op een souvernirtje! ;) maar bedankt voor je commentaar, we moesten erg lachen!xx puck

  • 17 April 2010 - 10:06

    Ria Buschmann:

    Die foto met uitzicht vanaf de camping is prachtig zeg!!

    Haha, gemiste kans op een souvenir!!!! Nou ja, scheelt weer bagage he!!

    En nog geen antwoord op wat jullie in hemelsnaam allemaal gekocht hebben!!!

  • 17 April 2010 - 10:16

    Puck En Court :

    ow pardon, haha, we hadden waarschijnlkijk al wat overbagage op schiphol op de heenvlucht in onze handbagage zitten, maar omdat we toen maar 2 koffers hadden die samen net onder de 46 kilo zaten, keken verder nergens meer naar bij british airways. nu vliegen we terug met quantas en die staan erom bekend (hoorde ik van papa) dat ze erg zeiken met zelfs al een halve kilo overgewicht. maargoed.
    ehm.. ja wat levi broeken(heel goedkoop hier) afritsbroek, thermo shirts, 2 vesten, en fleece truien ieder, omdat het hier zo koud is. oja, ook een paar surf shorts omdat mn vader zn zwembroek die hij al 10 jaar niet aan had gehad) niet meer paste, en een extra koffer omdat toen we weggingen uit nederland, mn papa alles heel chaotisch heeft ingepakt en alles bij elkaar gegooit heeft omdat ik zo ziek was en op bed lag eigenlijk..
    een andere smoes kan ik niet verzinnen, en ja we hebben gewoon teveel zooi gekocht! haha..

  • 17 April 2010 - 10:19

    Puck En Court :

    oja, ook nog wat folders meegenomen en een road atlas van nieuw zeeland gekocht. oja haha ook nog nieuwe sandalen, voor mn vader.. oja en ook nog een paar hemdjes voor mij en wat shirts waar australie op staat.. dat was het wel zo'n beetje denk ik.. blijf maar doorgaan he? jezus, we hebben echt veel te veel! xxjes

  • 17 April 2010 - 10:30

    Ria Buschmann:

    Haha, moest erg lachen om de zwembroek van Court!!
    Hebben jullie niks van de oude spullen dat weg kan dan? En kan je vader niet weer heel chaotisch inpakken dan! haha!
    Nou je merkt het wel, ik heb geen enkel goed idee, kans op souvenir nu echt wel verkeken!

  • 17 April 2010 - 10:33

    Puck En Court :

    ik heb al veel weggegooit, alleen mn vader heeft er iets meer moeite mee geloof ik.. ja we zien het wel.. we doen erg ons best om het zo handig mogelijk in te pakken, haha xx

  • 17 April 2010 - 11:15

    Oma Dorie.:

    Geweldig,geweldig, kinderen wat een prachtige reis voor jullie, schitterend die foto's en in het echt is het natuurlijk nog vééééél mooier.
    Wat een gezellig heen en weer gebabbel met Ria.
    Court je verslag is weer ontzettend leuk. Teveel spullen gekocht, ach ja dat is zo gebeurd op vakantie. Gooi echt oude dingen maar weg, maar over het algemaan scheelt dat niet zoveel denk ik. Ik heb geen oplossing voor jullie, misschien volgen die nog door anderen.

    Heel veel liefs.

  • 17 April 2010 - 11:35

    Willy (moeder Puck):

    Jongens wat een geweldig verslag weer. Ik had vanmorgen al van Puck eea op MSN gehoord en gezien (foto's via MSN kan ook)maar met de beschrijving van Court erbij is het ook weer levendiger!
    Wat een toestand met die bagage en Puck.... Je vader heeft moeite met weggooien? Jij niet zullen we maar zeggen. Je hebt ongeveer 50 shirtjes die je als 12jarige al aan had en waar je geen afstand van kan doen.... duuussssss!
    Maar ook ik heb geen idee wat jullie met die bagage moeten doen! Een campingsale lijkt me wel wat: Je verkoopt de helft en van dat geld kun je misschien de toeslag voor de rest betalen? Ik vind het eigenlijk wel een goed idee, dus kom maar op met die souvenirs!!!
    Jongens welterusten voor zo, het ios toch wel weer bedtijd voor jullie en ohja..... jullie worden opgehaald door een busje, hebben jullie de klok goed staan het zal niet de eerste keer zijn dat jullie veeeeeel te vroeg op een busje staat te wachten. (Busje komt zo.... busje komt zo....)
    Dikke kus en knuffels!
    XXX

  • 17 April 2010 - 13:12

    Cocky:

    Wat een prachtige natuur en geweldig reisverslag en wat maken jullie veel mee, echt fantastisch! Helpt zo veel mogelijk (zware!)spullen meenemen in de handbagage misschien? En extra veel (zware) kleding aan bij de terugvlucht, eenmaal aan boord kun je ook weer iets uit doen... Geniet nog maar fijn voor nu en wie weet kun je alles in 1 koffer minder proppen (zo'n koffer weegt toch ook wat) enne... zoveel weegt een surfshort toch niet? :-) Alle liefs en groetjes van ons allemaal!

  • 17 April 2010 - 17:22

    Ria Buschmann:

    Haha, ja Wil, straks staan ze weer een uurtje te vroeg op het busje te wachten!!

    Ik vind het idee van de campingsale erg goed en wat Cocky zegt is ook waar: alles aandoen, laag over laag over laag. Zal wel een leuk gezicht zijn als Court aankomt op Schiphol met 6 surfshorts onder zijn broek!
    Ik zeg: 1 souvenir voor Cocky en 1 voor Wil!


  • 17 April 2010 - 22:07

    Puck:

    hoi! godver! heb alles net getypt, doet ie het weer niet. even snel dan, het milford sound gaat niet door want het was rotweer, nu maar naar queenstowm! maar geen internet dus jullie moeten even wachten! helaas! oja laagjes zouden we al over elkaar doen en extra zware spullen in hangbagage gaat niet lukken want er mag maar 7 kilo mee. sorryvoor de korte reactie maar had net alles heel uitgebreid en heb geen zin om dat nog allemaal een keer te doen.. ciao!!!!!

  • 18 April 2010 - 06:09

    Yvonne :

    Dag lieverds,
    ik reageer niet heel vaak, maar lees heel trouw hoor.
    Ik geniet van jullie verhalen en omarm het je leeft maar op 1 moment en dat is nu gevoel, dat zo duidelijk uit de verhalen en fotos blijkt.
    Geniet, ervaar en vanuit het verre Nederland, leven en genieten we ingedachten met jullie mee.
    Hele dikke kussen, (ook van mijn meiden en Oma en Tante Loes natuurlijk)
    xxxx

  • 18 April 2010 - 10:04

    Bas:

    Als ik jullie was zou ik niet meer terugkomen!!1 Geniet er nog maar even goed van!

  • 18 April 2010 - 10:14

    Linda:

    Hey snuitjes! Ben ik weer efe. Lake Wanaka is de mooiste vond ik tenminste.. maar, als mensen mij vroegen wat ik het allermooiste had gevonden en het meest indrukwekkend: Milford Sounds. Dus.. een ab-so-lute must! Echt, dat was voor mij de highlight van New Zeeland. Heb me ook te pletter gefotograffeerd toen, dus zorg maar dat de kaartjes ruimte hebben :o) Maar als ik dit schrijf hebben jullie het net gezien denkik. Heb nog niet gelezen dat jullie naar Queenstown zijn. Daar zit het Ijscafe Court. In een zijstraat bijna aan het eind van de pier. Op de punt van de pier zit een geweldig restaurant. Daar hebben het opmaken van een bord echt heel goed begrepen :O) Als... je nou mooie mannen wilt hebben en daarmee wilt vliegen moeten jullie daar gaan paragliden. Tussen de bergen, over het meer en over de stad.. geweldig echt. Queenstown is de leukste stad van New Zeeland en als jullie soevnirs willen kopen moet je het daar doen. Was ook nog betaalbaar en hebben erg leuke winkeltjes. Nou ben ik de topografie kwijt hoor maar komen jullie nog in de buurt van de Siberian Valley? Zo heet ie als me goed herinner en dat noemt men de mooiste vallei van de wereld... need I say more? Je wordt er heen gebracht met een jetboat.. Die moeten jullie eigenlijk ook doen in Queenstown. Ga je door de mooiste gebieden met 200 per uur op de kant af hihihihi Wel regenjack an doen.. Jullie zijn nou toch stoer bezig, dus moet makkelijk kunnen!! Voor nu veel erg veel genieten gewenst met een hug en dikke zoen. Liefs, Lin.

  • 18 April 2010 - 10:18

    Linda:

    SHIT... LEES NET DAT JULLIE NIET... NAAR MILFORD SOUNDS GAAN ?! MAAR DAT KANNNIET!!! Je moet erheen rijden.. en dan met de boot er doorheen varen. Oh.. dat is écht heel zonde.. Is het ver terug?? Het is echt het allermooiste van alles.. Nog maar effe over denken hoor!
    XXX

  • 18 April 2010 - 15:53

    Lucy:

    Mijn idee om alle spullen die jullie hebben gekocht te versturen met de post. Al jullie fans, die tot nog toe zo genoten hebben van jullie reisverslagen en foto's om een bijdrage vragen. Mijn bijdrage staat! Ik betaal 5 euro portokosten mee! Dus court als je in een volgend reisverslag nu eens je bank/gironummer vermeldt? Misschien doet iedereen dan wel een donatie. souvenirs? Het is al een souvenir als jullie heelhuids met nog meer levenslust terugkeren tzt naar NL. Toch?!!! Dus iedereen die de reacties leest op de reisverslagen: 5 euro porto (of minder /meer) naar de bankrekening van Court of Puck. Ik vind het een briljant idee.
    x lucy

  • 18 April 2010 - 21:21

    Ria Buschmann:

    Ja, daar kan ik natuurlijk geen nee op zeggen! Nou kom maar op met dat rekeningnummer dan!


  • 19 April 2010 - 05:37

    Willy (moeder Puck):

    Ja, ik kan natuurlijk ook geen nee zeggen daarop, dus van mij ook: kom maar op met je rekeningnummer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

down under en naar de kiwi's

Recente Reisverslagen:

29 April 2010

peppers resort

25 April 2010

christchurch

21 April 2010

van west naar oost

19 April 2010

we hebben Milford sounds gedaan!!!

17 April 2010

wat een kustroute toch mooi kan zijn
Puck en Court

Actief sinds 20 Jan. 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 35495

Voorgaande reizen:

01 Maart 2010 - 02 Mei 2010

down under en naar de kiwi's

Landen bezocht: