WE ZIJN UIT EEN VLIEGTUIG GESPRONGEN!!! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Puck en Court - WaarBenJij.nu WE ZIJN UIT EEN VLIEGTUIG GESPRONGEN!!! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Puck en Court - WaarBenJij.nu

WE ZIJN UIT EEN VLIEGTUIG GESPRONGEN!!!

Door: puck

Blijf op de hoogte en volg Puck en Court

16 April 2010 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

en leven nog! ow mijn god! lieve allemaal, wat een fantasische ervaring was dat..! ik heb geen 7 kleuren strond gescheten, maar wat waren we zenuwachtig vanochtend. we hebben het heel koud gehad en verder niet zo goed geslapen vanwege de jump denk ik..
rond half 12 kwamen we aan op het vliegveld(naja vliegveld, het enige vlakke grasveld in de omgeving!) met een schuur en een proppellor vliegtuigje. maargoed, als eerste een a4tje ingevuld en getekend over alle risicos. eigenlijk gewoon tekenen voor als je dood gaat of een been breekt?? ze niet verantwoordelijk voor je zijn..! en ook een achterblijver noteren. mama we hebben jou maar gedaan! haha maar het feit dat we hier zitten betekend dat je niet vanacht je bed uitgebeld bent :D. oke, de overals aan, muts op, handschoenen aan en een paar kleine instructies over HOE je moet vallen. en vooral landen.. wel zo handig! ehm... ja en tijd rekken zat er niet bij want jammergenoeg werden we gelijk het vliegtuig ingepropt, ja jullie horen het goed. ik dacht niet dat we er met zn 4en in zouden passen eigenlijk. ik moest er eerst uitspringen want ik hing al zowat uit het raam bij het opstijgen! oke, even vergeet je dan dat je er uit moet want wat een adembenemend uitzicht. alle gletsjers gezien (hoefden we niet meer ernaar toe te lopen, scheelde weer!) en mt. cook. mooier dan we nu gezien hadden zouden we noooit meer zien. JA ineens zaten we op 12000 voet. dat is zo'n 4 km. en op dezelfde hoogte als mt. cook. camera's moesten ook ineens weg. duikbril op. en toen ging het luik open. vanaf toen werd het even bijna zwart voor mn ogen en keek ik de gigantische diepte in. mijn instructeur hield zich vast aan de stang boven zich. en deed ik ook. maar hij duwde me er zo vanaf en dan hang je daar. nog 1 keer moest ik een duim opsteken voor de foto maar dat is me totaaaal ontgaan! en dan die duik nemen. jesus wat gaaaf!! 45 seconden vrije val en dat is best lang hoor! dacht wel op een gegeven moment.. doe die parachute nou open!! en je krijgt dan toch een ruk omhoog! heb de striemen op mn schouders zitten ervan. totale stilte en als een vogeltje naar beneden. waar je heel lang van kan genieten en dus alles om je heen ziet. hij zij dat ik mn camera weer kon pakken die in mn overal zat. maar ik durfde mn handen niet zo goed los te laten eigenlijk. landen ging heel mskkelijk hoor, ik moest mn knieen intrekken en meelopen. haha mijn vader kwam erachter aan op zn billen! (moest van zjin instructeur hoor!) maar goed. vielig gelandmaar met 2 benen stond ik nog niet echt op de grond want ik trilde als een gek! oww jongens! wat een ervaring! we zouden zo nog een keer gaan! en ik spreek ook echt voor mn vader want die vond het fantastisch. nergens zo mooi als hier denk ik. nu weer voldaan op de camping aangekomen en zo een hapje eten! heel veel liefs van de 2 waaghalzen!
ps. oja! de fotos komen eraan van de vliegtocht. van het springen staan ze op een schijfje en moeten jullie dus weer even wachten tot we terug zijn. doeiiiii!

  • 16 April 2010 - 05:32

    Willy (moeder Puck):

    Oh Puck, wat een geweldige ervaring voor je. Ik werd helemaal zenuwachtig van je verslag, terwijl je alles al achter de rug hebt! Ik ben blij dat jullie weer veilig aan de grond zitten!!
    Geweldige foto's ook hoor. Ik ben zooooo benieuwd naar jullie andere foto's die inmiddels op een CD'tje staan.
    Geweldig verslag hoor Puck, in m'n gevoel zat ik naast je. Maar inderdaad, wat een klein vliegtuigje, ik zie jullie opgepropt bij elkaar zitten!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 16 April 2010 - 08:21

    Anita :

    Knap van jullie dat jullie gesprongen hebben Ik zou het niet gedurfd hebben. Misschien toch meer hoogtevrees hebben dan ik dacht.
    Groetjes anita.

  • 16 April 2010 - 10:01

    Puck En Court :

    hoi! ik heb de laatste foto's erbij gezet.. vanmiddag viel de internet verbinding weer weg. bij de laatste 4 is het gelukt om een beschrijving erbij te zetten van de eerste 8 doe ik dat nu haha komt ie:
    foto 1: onderweg naar vliegveld.
    foto 2: nog leuk court?
    foto 3: ow hij was zo zenuwachtig!
    foto 4: ik totaal niet! ahum! lachen!? ik sloeg doodsangsten uit!
    foto 5: uitzicht
    foto 6: we zitten al hoog want de besneeuwde toppen komen in zicht!
    foto 7: en de tasman zee
    foto 8: dit was de enige wolk! fantastisch weer dus! en bijna geen wind (wel zo prettig)

    vanochtend hoopte ik eigenlijk dat het klote weer zou zijn.. maar helaas! ik was trouwens wel heel blij dat toen ik naar boven keek en zag dat mn papa zijn parachute ook uit had hoor! andersom ook trouwens! ik was ook nog vergeten te melden dat we morgen naar wanaka gaan! een eind rijden. maar vast de moeite waard! daar willen we met een jetboot de rivier over haha, niets aan natuulijk, vergeleken bij wat we vandaag gedaan hebben he? liefs en tot de volgende update!! xxx

  • 16 April 2010 - 10:37

    Oma Dorie:

    Gelukkig zag ik vanmorgen dat jullie weer veilig en heel op de grond waren. Ik kon niet zo gauw reageren, omdat ik koffie visite kreeg, toch wel even jullie avontuur verteld en de foto's laten zien. Ria p. en Josée waren er.
    Wat een ervaring moet dat geweest zijn zo in de natuur te hangen en alles in doodse stilte te kunnen zien.
    Héél erg goed van jullie dat jullie dat gedurfd hebben. Geniet maar weer morgen met de jetboot over de rivier, natuurlijk een peuleschilletje voor jullie.
    liefs

  • 16 April 2010 - 14:09

    Ria Buschmann:

    O jongens wat leuk dat verhaal en de foto's!
    Ontzettend goed dat jullie dit gedaan hebben, je had er anders vast spijt van gekregen.
    Heel heel leuk verslag van jullie avontuur in de lucht en de foto's maken het voor ons compleet hoor!
    Op de 2e foto van Court kijkt hij inderdaad wat nerveus! Vind je het gek?
    O wat eng eigenlijk, zeker als je schrijft dat je blij was om te zien dat ook je vaders chutetje open ging Puck! En voor je vader was het vast ook akelig om je eigen kind uit een vliegtuig te zien springen/vallen!

    Je hebt het allemaal heel mooi beschreven Puckie! Ja, dat je je handen niet los durfde te laten om je camera te pakken is eigenlijk ook wel logisch! Prachtig dat je in alle stilte als een vogeltje naar beneden zweefde. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht dat het dan plotseling heel stil zal zijn aan zo'n parachute!
    45 seconden duren inderdaad lang als je valt! Niet dat ik het weet natuurlijk, hoogste val ooit was van de trap en dat leek dan ook al heel lang te duren (whoeaa wat een vergelijking, slaat ook nergens op eigenlijk)!

    Alles wat jullie nu nog doen zal inderdaad een peuleschil blijken!!

    Heel heel leuk hoor, echt fantastisch!

    liefs

  • 16 April 2010 - 17:53

    Lucy:

    Alleen al met het onderwerp van de mail, kreeg ik een wee gevoel in mijn buik.......Wat hebben jullie een fantastische ervaring opgedaan maar jesus wat enorm spannend.

  • 16 April 2010 - 19:34

    Ria Buschmann:

    O jongens, ik ben het verslag nog een keer aan het lezen en de foto's weer bekeken! ontzettend geweldig toch!!

    Ik zie ook een beeld voor me van Puck die veilig geland is en omkijkt en ziet hoe Court op zijn billen landt! Nou eigenlijk zie ik het niet voor me want jij Puck moest knieen intrekken en meelopen en Court moest zijn benen in zijn nek leggen en met zijn billen meelopen?

    Ik zie Court trouwens braaf alles filmen in het vliegtuigje, ik wil de hele film zien hoor!!

    Liefs voor de twee waaghalzen van een brave thuisblijver (voel me eigenlijk heel saai na al die avonturen van jullie!).

  • 16 April 2010 - 22:03

    Dorie:

    Geweeeeldig!!! Echt top dat jullie dit ook weer gedaan hebben.
    Goed beschreven hoor Puck, je voelde de spanning. Top!
    Op naar het volgende avontuur. Een jetboot over de rivier: haalt het natuurlijk niet bij je moeder en ik al raftend over de Dunajec-rivier. Zal je aan de River Wild denken op die boot?

  • 17 April 2010 - 09:11

    Dennis Stroetenga:

    Hee Court en Puck,

    Ik lees met veel plezier jullie verhalen. Wat een bikkels, dat jullie zo uit een plane jumpen :-)
    Wat is het een fantastisch land he?! Geniet er nog maar even flink van!!

    Grz Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

down under en naar de kiwi's

Recente Reisverslagen:

29 April 2010

peppers resort

25 April 2010

christchurch

21 April 2010

van west naar oost

19 April 2010

we hebben Milford sounds gedaan!!!

17 April 2010

wat een kustroute toch mooi kan zijn
Puck en Court

Actief sinds 20 Jan. 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 35516

Voorgaande reizen:

01 Maart 2010 - 02 Mei 2010

down under en naar de kiwi's

Landen bezocht: