van west naar oost - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Puck en Court - WaarBenJij.nu van west naar oost - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Puck en Court - WaarBenJij.nu

van west naar oost

Door: puck

Blijf op de hoogte en volg Puck en Court

21 April 2010 | Nieuw Zeeland, Timaru

goedemorgen allemaal!
het internet was niet zoveel in queenstown, vandaar een update met niet zoveel fotos.. nu nog wat erbij gezet hoor! dus even kijken!
oke, gister lekker lui gedaan en tot half 12 in bed gelegen!! heerlijk! (was wel wakker hoor, heb schandalig lang met yvette zitten chatten op internet, haha:P) toch maar eruit en het stadje weer even in. queenstown is echt heel gezellig! komt natuurlijk ook door de strakke blauwe luchten die we al een week hebben denk ik! maargoed ik moet echt zeggen (ja je hebt gelijk linda!) dat het een super stadje is. we zijn met de gondel skyline naar boven de berg op gegaan waar we heerlijk wat hebben gegeten (in het zonnetje) en van het uitzicht hebben genoten. rodelen hebben we niet gedaan helaas. kon wel maar zag er niet zo spectaculair uit voor dare-devils als wij :D we moesten wel lachen om de mensen die naar beneden paragliden. erg leuk om te zien (vooral omdat wij ook zoiets gedaan hadden!) daarna zijn we naar de ijsbar geweest! heel erg leuk. je krijgt een dikke jas en handschoenen aan en dan loop je eigenlijk een heeeele grote vriescel in die omgetoverd is tot bar. maar echt alles is van ijs hoor! zelfs de glazen waar we uit dronken waren van ijs. echt heel mooi om te zien allemaal! kijk maar naar de fotos!
we hadden (weer) geen zin om te koken dus zijn we lekker wat gaan eten waar we de eerste avond ook waren geweest. BRAZZ. leuk eetcafe waar ze beroemd staan om hun spareribs lieten we ons vertellen.. dus besteld en ze hadden niets teveel gezegd! erg vermakelijk om mn vader zo te zien kluiven! haha alsof zn leven er vanaf hing. vroeg naar bed gegaan omdat we weer een lange rijdag voor de boeg hadden. we besloten namelijk om helemaal door de rijden naar timaru. de wegen leken vlak en goed te doen dus vanochtend om kwart voor 7 de wekker gezet en het ritueeltje gedaan om de camper weer op rijbaar te maken. half 9 reden we weg, en om half 2 al op de camping aangekomen! niet verwacht eigenlijk! onderweg weer fantastische uitzichten en naarmate we dichter bij de kust kwamen en de bergen heuvels werden, moesten we met al die koeien en weilanden eventjes aan ons landje denken! vooral de rechte wegen bevielen ons goed na zoveel rijden.
omdat we om half 2 dus al een mooi plekje hadden gevonden (mochten we zelf uitzoeken omdat het nog vroeg was, en dus genoeg plek) nog even het stadje in en langs het strand gelopen. ja... viel ons een beetje tegen na queenstown moet ik zeggen. wel heerlijk in het zonnejte op een terrasje een biertje gedronken en weer een pakje opgerookt. maar verder was het dus niet zoveel. geen zin meer in een wandeling dus maar een taxi terug genomen (verwend he?)

oke weer nieuw plan dus. morgen maar weer verder rijden naar akaroa en banks peninsula waar weer prachtige autoroutes lopen en waar we hopen te kajakken en met hector dolfijnen te zwemmen. als het weer goed blijft natuurlijk!
maaar.... we hebben inmiddels 3 dagen ingehaald en hebben al geregeld dat we 2 dagen eerder in het resort aan kunnen komen. ook erg prettig!
oke nog even iets anders.. die vervelende aswolk bij jullie daar zorgt er misschien voor dat we via frankfurt terug vliegen of later!! we willen natuurlijk niet vast komen te zitten op londen heathrow dus we houden jullie op de hoogte van ons vluchtschema en tijden. nu maken we ons nog nergens zorgen om want het is nog 10 dagen weg.
ik ga afsluiten want we hebben honger en we gooien lekker wat gamba's in de pan. liefs en tot snel weer!!! xxxxxxx

• 21 April 2010 - 07:59

O jippie, een update!!
    Ik dacht toch nog even checken voor ik weg ga e voila!!!
    O die 3e foto is echt prachtig en zo is ook je verhaal weer Puck!
    Zwemmen met dolfijnen, o jullie doen ook echt alles! Wat leuk!
    Ben je nog bezig met foto's want ik zie niets van de ijsbar! Of staat die bij de vorige update nog? Ik ga zo wel even kijken!

Zorgt die aswolk over 11 dagen nog voor problemen? Nou ja, no worries mate, duurt nog wel even.

Ik heb vannacht gedroomd dat jullie voor 10.000 euro aan overgewicht moesten betalen en dat onze 5-eurobijdrage werd opgehoogd naar 500 euro!!

Ik ga nog eens goed de foto's bekeken!
    liefs

• 21 April 2010 - 08:01

Ria Buschmann:

Zag nog wat foto's inderdaad bij de vorige update! Prachtig die waterval!

laat Court een baardje staan?

• 21 April 2010 - 10:27

Willy (moeder Puck):

Wat een geweldig verslag weer en wat een ontzettend leuke foto's!
    Die ijsbar is geweldig, wel erg koud lijkt me hoor.
    Wat gaan jullie toch nou weer allemaal doen: met dolfijnen zwemmen? Geweldig hoor! Ik ben weer benieuwd naar de foto's.
    In welk resort zitten jullie de laatste paar dagen? Dan kan ik weer googlen. En op welke camping zitten jullie nu? Wel vermelden hoor want dan kan ik meekijken!
    XXX

• 21 April 2010 - 10:31

Ria Buschmann:

Wat leuk al die foto's! Je hebt er nog aardig wat bij geplaatst sinds ik 2 uur geleden keek! Leuk hoor, ook van de ijsbar! Dit was dus die ijsbar waar al eerder over gesproken werd. Ik had niet gedacht dat het zo'n ijsbar was, mooi zeg, alles van ijs! De glazen vroren bijna aan je vingers vast?!

Die foto van zonsondergang is prachtig, juist met jou erbij Puck! Je staat er zo leuk op! Maar je bent natuurlijk ook gewoon leuk!

liefs!
    xxx

• 21 April 2010 - 15:27

Danny:

Leuk om te lezen en wat een prachtige foto's weer! Die foto is juist leuk met jou erbij, Puck. En die vanuit de gondel - erg mooi.

• 21 April 2010 - 18:47

Ria Brinkman:

Dag lieverds, fijn om jullie verslag weer te lezen. Jullie halen echt alles eruit wat er in zin en groot gelijk hebben jullie. Ongelofelijk wat jullie allemaal hebben gedaan en nog gaan doen. Door jullie mooie verslagen e foto's beleef ik het helemaal met jullie mee. Uniek deze vader en dochtertrip. Ben enorm blij voor jullie.

Liefs Ria

• 21 April 2010 - 19:26

Ria Buschmann:

Ja, deze Ria B beleeft het ook allemaal zo leuk mee en inderdaad: het is wel heel speciaal zo'n vader-dochter-avontuur, bijzonder toch! Heerlijk voor jullie hoor!

Liggen er trouwens dierenvellen op die ijsbanken in de ijsbar of wat is dat?

• 21 April 2010 - 20:58

Oma Dorie:

Wat een belevenissen weer voor jullie. Vreemd zeker alles van ijs. zelfs de glazen. Smolt dat ijs niet als je erop ging zitten"?
    Pracht foto's weer en veel ook.
    Lieve kinderen geniet van alles en wat een rust als jullie in het resort zitten.
    liefs.

• 22 April 2010 - 09:57

Linda:

Hey schatjes :O) Ik ben dik dik dik tevreden. Vooral over Milford Sounds. Dat had je toch niet kunnen missen huh? En.. ik ben blij Puck dat je de ijsbar hebt gezien en dat ie er nog is! Als ik dan toch steeds gelijk krijg van jullie heb ik Court hier toen al gezegd Christchurch zo lang mogelijk te mijden hoor. Daar is dus geen r..t aan in tegenstelling tot Queenstown. Na alle pracht van de natuur is dat echt een afknapper. Is een saaie, gewone smakeloze stad met als enig highlight dus, de kerk. Heet niet voor niks naar dat ding denkik, dus je motter wel effe in, maar verder is het net of je in welke suffe stad dan ook loopt. Niets bijzonders. Er is een prachtig eiland in de buurt waar je nog met een bus en bootje heen kunt. Dat hebben wij toen niet meer gedaan en dat resulteerde in een dag extra balen in die stad.
    Ik smul nog steeds van jullie verhalen en het helpt natuurlijk dat ik jullie zíé lopen. Wel heel erg leuk hoor om dan te lezen :o) De vulkanen in IJlsand rommelen nog voort en er staat nu een andere op barsten, dus we hopen maar dat ook die gaat ontploffen huh? Zou wel heel mooi zijn niet? hihihi Voor nu weer vele mooie plaatsen gewenst met een dikke zoen aan jullie! Lin.

PS: als jullie dan toch teveel bagage hebben: niet vergeten een paar tubes pure Aloé Vera gel mee te nemen. Grandioos spul. Bij iedere drogist. Echt, goed voor álles. Als je een pukkel hebt en je doet dat erop is ie met een paar uurtjes wég! En zo ieder huid-dingetje dat je maar kunt hebben. Je doet er heel lang mee, dus... Zou die kleine zwembroek maar weggeven, is weer plek voor een tubetje hihihi XXX

• 22 April 2010 - 17:21

Yvette:

Linda?? Helpt die aloe vera gel ook tegen koortslippen? Zo ja....PUCK! Ken je dan effe een familie doos meenemen?? :-):-):-)

• 22 April 2010 - 22:10

Antoinette:

het ziet ernaar uit dat jullie het zeeeeer gezellig hebben, maar eh Puck wil je je vader vertellen dat hij op de centen moet gaan letten ik heb ons weer opgegeven voor het volgende dansseizoen !!!!!! ;-)

groetjes

• 23 April 2010 - 13:46

Ria Buschmann:

Ik heb 1 dag niet gekeken hier en was bang dat ik van alles had gemist... maar nee!!
    Alles goed daar? Morgen weer een updeet?